Úkoly:
- Spusťte program a prohlédněte si jeho prostředí.
- Zkuste popsat prostředí programu na základě znalostí o Inkscape a Gimp.
- Co má Flash oproti Inkscape a Gimp navíc a proč?
Výklad:
Stažení
Popis prostředí
Aplikace Macromedia Flash 8 Professional představuje špičkové publikační prostředí pro tvorbu působivého interaktivního obsahu.
Ihned po startu zvolíme buď z nabídky, nebo z menu nahoře možnost nového souboru, typ vybereme Create New – Flash Document.
- Základním nastavením pro projekt je jeho rozměr v pixelech a hodnota fps, která určuje, kolik snímků bude ve výsledné animaci vykreslováno za vteřinu. Rozměr si nastavíme podle vlastních potřeb, ovšem u hodnoty fps si musíme hodnotu dobře rozmyslet.
Příliš malá hodnota způsobí trhanou animaci, příliš velká hodnota bude potřebovat větší výkon a přidá nám práci při vytváření animace. Standardně se používá hodnota 12 fps, pro plynulejší animaci lze použít 24 fps. - Nástrojová lišta, jednotlivé nástroje budou popsány později.
- Plátno pro kreslení, import a další, zde budeme vytvářet jednotlivé snímky.
- V této části se nachází knihovna se symboly.
- Časová osa.
- Okno s vrstvami, je důležité vkládat 1 animaci do 1 vrstvy!
Vrstvy
Vrstvy v Adobe Flash fungují velmi obdobně jako například v Adobe Photoshopu nebo Gimpu, lze si přidávat libovolné množství vrstev pro lepší orientaci v projektu, samozřejmě lze vrstvy zamknout, schovat a navíc jsou vrstvy barevně odlišeny. Pro lepší orientaci je možno si vrstvy rozdělit do složek.
Opakování:
- Popiš prostředí programu.
- Jak se pracuje s vrstvami?
- Co to je fps a jak má být tato hodnota velká?
- Kde si nastavíš rozměr plátna a v jakých jednotkách?
Zdroje:
[online]. [cit. 2018-09-03]. Dostupné z: http://www.gjszlin.cz/ivt/esf/flash/flash-uvod-do-programu.php