Opakování

Teorie

  1. Co je program Flash?
  2. K čemu se používá technologie Flash?
  3. Jaká je velikost výsledných souborů a proč?
  4. Popiš prostředí programu.
  5. Jak se pracuje s vrstvami?
  6. Co to je fps a jak má být tato hodnota velká?
  7. Kde si nastavíš rozměr plátna a v jakých jednotkách?
  8. Jaké nástroje můžeš použít v programu?
  9. Jaký nástroj slouží pro výběr objektu?
  10. Jak můžeš transformovat objekt?
  11. Jak nakreslíš čáru od ruky, rovnou čáru?
  12. Jak vybarvíš objekt?
  13. Jak nakreslíš jednoduché objekty (elipsy, obdélníky, mnohoúhelníky)?
  14. Jak nastavíš barvu pro výplň a obrys?
  15. Jak napíšeš text?
  16. Co je ActionScript?
  17. K čemu slouží časová osa?
  18. Co je klíčový snímek a jak se vkládá?
  19. Co je běžný snímek a jak se vkládá?
  20. Jak smažu snímek?
  21. Jak přesunu snímek?
  22. Jaké znáte druhy animací a jak se liší?
  23. Co je knihovna a k čemu slouží ?
  24. Jak se knihovna používá?
  25. Jak mohu skládat symboly z knihovny do animace?
  26. Jak mohu v knihovně vytvořit symbol, který již bude sám o sobě složenou animací ?

Praxe

  1. Vytvořte libovolnou animaci snímek po snímku.
  2. Vytvořte libovolnou animaci Motion Tween.
  3. Vytvořte libovolnou animaci Shape Tween.
  4. Vytvořte libovolnou animaci po křivce.
  5. Vytvořte animaci v knihovně  a vložte ji několikrát na scénu v různých velikostech.
  6. Vytvořte v knihovně symbol vrtulníka, který se bude skládat z vrtule (nad trupem), vrtulky (na ocase) a otáčejících se kol.
  7. Vytvořte v knihovně symbol stromu.
  8. Vrtulník u místěte na louku, na louku umístěte les, který vytvoříte ze stromů z knihovny.
  9. Vytvořte animaci, která bude simulovat vzlet a let vrtulníka podle  animace na začátku stránky (kromě tlačítek a zvuku).
  10. Rozdělte se do skupin a vytvořte animovanou prezentaci na libovolné téma.