Stránky k výuce informatiky

Stránky k výuce informatiky

určené nejen pro studenty Gymnázia Vlašim

  • Úvod
  • Informatika v kostce
    • Hledání informací na webu
    • Základní pojmy
      • Základní pojmy – úvod
      • Operační systém – složky, soubory
      • Kódování a šifrování
    • Počítačová komunikace
      • 1. Základní pojmy
      • 2. Topologie sítí
      • 3. Komponenty sítí
      • 4. Internet
    • MySQL databáze
  • Algoritmizace a programování
    • C#
    • Delphi od začátku
    • JavaScript
    • Lego Mindstorms roboti
    • Objekty a třídy v C#
    • Okenní aplikace v C#.NET
    • PHP
    • Python
    • Scratch
    • Úvod do algoritmů
      • 1. Úvod algoritmus a programovací jazyky
      • 2. Algoritmizace
      • 3. Příklady slovního zápisu algoritmů
        • Příklad 1: Algoritmus přípravy pomerančové bowle
        • Příklad 2: Algoritmus zatloukání hřebíků
        • Příklad 3: Algoritmus přechodu křižovatky, řízené semaforem
      • 4. Vývojové diagramy
      • 5. Vývojové diagramy k slovně zapsaným algoritmům
      • 6. Proměnná, přiřazovací příkaz, příkazy vstupu a výstupu
      • 7. Základní algoritmické konstrukce
      • 8. Řešené příklady
        • Příklad 1.
        • Příklad 2.
        • Příklad 3.
        • Příklad 4.
        • Příklad 5.
        • Příklad 6.
        • Příklad 7.
        • Příklad 8.
        • Příklad 9.
        • Příklad 10.
        • Příklad 11.
      • 9. Příklady k procvičení
    • Vývojové diagramy
    • Java
    • Okenní aplikace v Java FX
    • Objektově orientované programování v Javě
  • Web
    • HTML5 a CSS3 tvorba webu
    • Přehled důležitých tagů
    • Zásady pro tvorbu webových stránek
    • 18. díl – Přidání favicon
    • 19. díl: Rozbalovací menu pouze pomocí CSS (zdrojový kód)
    • AI
    • Redakční systémy
  • Grafika
    • Blender
    • Corel Draw
    • Gimp
      • Kanály
      • Psí známky na řetízku
      • Text na křivce
    • Inkscape
    • Macromedia Flash 8
      • 1. Úvod do programu a historie
      • 2. Stažení a popis prostředí
      • 3. Nástroje
      • 4. Další funkce programu a časová osa
      • 5. Animace
      • 6. Práce s knihovnou
      • 7. Práce s knihovnou – animace složená ze symbolů
      • Opakování
    • Rozdělení počítačové grafiky
    • Barevné modely
    • Grafické formáty
    • Příklady na výpočet velikosti obrázku
  • Zvuk a video
    • Zvuk
    • Video
  • Seminář
    • 1. Principy a vývoj počítačů
    • 2. Zpracování dat na PC
    • 3. Bezpečnost dat
    • 4. Operační systémy
    • 5. Počítačová komunikace
    • 6. Tvorba webu
    • 7. Redakční systémy
    • 8. Počítačová grafika a multimédia
    • 9. Rastrová grafika
    • 10. Vektorová grafika
    • 11. Zvuk a video
    • 12. Algoritmizace
    • 13. Internet
    • 14. Programovací jazyky
    • 15. Příkazy vstupu a výstupu, přiřazovací příkaz
    • 16. Větvení v programu
    • 17. Příkazy cyklu
    • 18. Pascal
    • 19. Delphi
    • 20. Zpracování textů
    • 21. Zpracování tabulek
    • 22. Zpracování prezentací
    • 23. Zpracování databází
    • 24. Robotika
    • 25. Hardware PC
    • 26. C#, Python
    • 27. C# framework .NET
    • 28. Umělá inteligence
  • Fyzika
    • Přehled zatmění Slunce a Měsíce v Čechách
    • Zajímavá videa a odkazy

Blender

Jak ovládat Blender 

Úvod do tvorby 3D grafiky v Blenderu

Pracovní prostory v Blenderu

Modelujeme kostku

Topologie a primitive objects v Blenderu

Jednoduché modely v Blenderu

Projekt Oblast 51 – Chladící věž v Blenderu

Úvod k materiálům v Blenderu

Tvorba materiálů v Blenderu a praxi

Jednoduché modely v Blenderu – keramická dílna.


volné 3d modely (nutná registrace)

Hledej

  • Informatika v kostce
  • Počítačová komunikace
    • 1. Základní pojmy
    • 2. Topologie sítí
    • 3. Komponenty sítí
    • 4. Internet
  • Algoritmizace a programování
    • Úvod do algoritmů
      • 1. Úvod algoritmus a programovací jazyky
      • 2. Algoritmizace
      • 3. Příklady slovního zápisu algoritmů
        • Příklad 1: Algoritmus přípravy pomerančové bowle
        • Příklad 2: Algoritmus zatloukání hřebíků
        • Příklad 3: Algoritmus přechodu křižovatky, řízené semaforem
      • 4. Vývojové diagramy
      • 5. Vývojové diagramy k slovně zapsaným algoritmům
      • 6. Proměnná, přiřazovací příkaz, příkazy vstupu a výstupu
      • 7. Základní algoritmické konstrukce
      • 8. Řešené příklady
        • Příklad 1.
        • Příklad 2.
        • Příklad 3.
        • Příklad 4.
        • Příklad 5.
        • Příklad 6.
        • Příklad 7.
        • Příklad 8.
        • Příklad 9.
        • Příklad 10.
        • Příklad 11.
      • 9. Příklady k procvičení
  • Web
  • Grafika
  • Seminář
    • 1. Principy a vývoj počítačů
    • 2. Zpracování dat na PC
    • 3. Bezpečnost dat
    • 4. Operační systémy
    • 5. Počítačová komunikace
    • 6. Tvorba webu
    • 7. Redakční systémy
    • 8. Počítačová grafika a multimédia
    • 9. Rastrová grafika
    • 10. Vektorová grafika
    • 11. Zvuk a video
    • 12. Algoritmizace
    • 13. Internet
    • 14. Programovací jazyky
    • 15. Příkazy vstupu a výstupu, přiřazovací příkaz
    • 16. Větvení v programu
    • 17. Příkazy cyklu
    • 18. Pascal
    • 19. Delphi
    • 20. Zpracování textů
    • 21. Zpracování tabulek
    • 22. Zpracování prezentací
    • 23. Zpracování databází
    • 24. Robotika
    • 25. Hardware PC

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Copyright © 2025 | WordPress šablona od MH Themes