Úkoly:
- Jak se pracuje s knihovnou?
- Jaké druhy symbolů můžeš v knihovně vytvořit?
Výklad:
Skládání více symbolů do jednoho
Objekty v knihovně se mohou skládat z více symbolů. Scénu je možno ozvučit a doplnit tlačítky, ke kterým lze v ActionScriptu vytvořit metody. Scén lze vytvořit více.
Na příkladu si vysvětlíme skládání více symbolů do jednoho..
Např. při tvorbě motýla vytvořím:
- Oko s otáčející se panenkou
- Hlavu
- Tělo
- Nohu pohybující se
- Křídlo
- Motýla složením všech objektů dohromady
Ze všech těchto symbolů, které jsou i animacemi, vytvořím poslední symbol jménem motýl.
Do prázdné scény přetažením myší symbolů z knihovny složím motýla, který bude sám o sobě animací. Hotového motýla mohu umístit do scény klidně i několikrát, jako kterýkoli jiný symbol z knihovny.
V knihovně mám motýla i květinu, mohu tedy na scénu nakreslit louku a oblohu a vložit několik květin různých velikostí a motýla. U motýla mohu udělat např. animaci po křivce a po té ještě např. animaci pozadí.
Pozor, vždy každý objekt, u nějž chci používat animaci, vkládám do nové vrstvy vhodného jména!
Na objekty z knihovny vložené do scény mohu aplikovat všechny druhy animace, mohu provádět i animaci pozadí a přidávat nové scény.
Opakování:
- Jak mohu v knihovně vytvořit symbol, který již bude sám o sobě složenou animací ?
- Vytvořte v knihovně symbol vrtulníka, který se bude skládat z vrtule (nad trupem), vrtulky (na ocase) a otáčejících se kol.
- Vytvořte v knihovně symbol stromu.
- Vrtulník u místěte na louku, na louku umístěte les, který vytvoříte ze stromů z knihovny.
- Vytvořte animaci, která bude simulovat vzlet a let vrtulníka podle animace na začátku stránky (kromě tlačítek a zvuku).
Zdroje:
[online]. [cit. 2018-09-03]. Dostupné z: http://www.gjszlin.cz/ivt/esf/flash/flash-uvod-do-programu.php
FOTR, Jiří. Flash 5: pro grafiky a tvůrce webů : [průvodce uživatele]. Praha: Computer Press, 2000. Všechny cesty k informacím. ISBN 80-722-6415-X.