Teorie
- Co je program Flash?
- K čemu se používá technologie Flash?
- Jaká je velikost výsledných souborů a proč?
- Popiš prostředí programu.
- Jak se pracuje s vrstvami?
- Co to je fps a jak má být tato hodnota velká?
- Kde si nastavíš rozměr plátna a v jakých jednotkách?
- Jaké nástroje můžeš použít v programu?
- Jaký nástroj slouží pro výběr objektu?
- Jak můžeš transformovat objekt?
- Jak nakreslíš čáru od ruky, rovnou čáru?
- Jak vybarvíš objekt?
- Jak nakreslíš jednoduché objekty (elipsy, obdélníky, mnohoúhelníky)?
- Jak nastavíš barvu pro výplň a obrys?
- Jak napíšeš text?
- Co je ActionScript?
- K čemu slouží časová osa?
- Co je klíčový snímek a jak se vkládá?
- Co je běžný snímek a jak se vkládá?
- Jak smažu snímek?
- Jak přesunu snímek?
- Jaké znáte druhy animací a jak se liší?
- Co je knihovna a k čemu slouží ?
- Jak se knihovna používá?
- Jak mohu skládat symboly z knihovny do animace?
- Jak mohu v knihovně vytvořit symbol, který již bude sám o sobě složenou animací ?
Praxe
- Vytvořte libovolnou animaci snímek po snímku.
- Vytvořte libovolnou animaci Motion Tween.
- Vytvořte libovolnou animaci Shape Tween.
- Vytvořte libovolnou animaci po křivce.
- Vytvořte animaci v knihovně a vložte ji několikrát na scénu v různých velikostech.
- Vytvořte v knihovně symbol vrtulníka, který se bude skládat z vrtule (nad trupem), vrtulky (na ocase) a otáčejících se kol.
- Vytvořte v knihovně symbol stromu.
- Vrtulník u místěte na louku, na louku umístěte les, který vytvoříte ze stromů z knihovny.
- Vytvořte animaci, která bude simulovat vzlet a let vrtulníka podle animace na začátku stránky (kromě tlačítek a zvuku).
- Rozdělte se do skupin a vytvořte animovanou prezentaci na libovolné téma.